Menu Zamknij

Jak działa brama segmentowa z napędem i czy warto ją wybrać?

brama segmentowa z napędem

Brama segmentowa z napędem jest już jedną z najchętniej wybieranych z kategorii bram garażowych. Nic dziwnego – oszczędza miejsce w garażu i przed nim, dobrze go izoluje, sprawnie pracuje i jeszcze ładnie wygląda. A jak wygląda i działa? Jak przebiega montaż bram segmentowych i jakie daje korzyści? Dlaczego warto zdecydować się właśnie na ten typ bramy?

Co to jest i jak wygląda brama garażowa segmentowa?

Wszystkie obecnie dostępne w sprzedaży bramy garażowe dzielimy na cztery grupy ze względu na typ zastosowanego mechanizmu pracy, a są to bramy: uchylne, rolowane rozwierane i segmentowe. Bramy segmentowe, nazywane też panelowymi, jakiś czas temu pojawiły się na rynku i dziś już cieszą się ogromną popularnością.

Nazwa bramy segmentowej (panelowej) nawiązuje do segmentów, z których jest zbudowana. To rodzaj paneli, które zwykle są zamontowane równolegle do podłoża. Może być ich kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt – zależy to od wymiarów bramy, projektu czy pomysłu producenta. Minimalistyczne bramy segmentowe zwykle składają się z kilku szerokich segmentów, co daje nowoczesny, lekko surowy i bardzo estetyczny efekt.

Jak działa brama garażowa segmentowa?

Panele bramy garażowej segmentowej podczas jej otwierania i zamykania poruszają się wzdłuż prowadnic, a te instaluje się na suficie garażu i z każdej strony otworu do wjazdu. Brama posuwa się najpierw łagodnie w górę i po osiągnięciu odpowiedniego położenia segmenty „łamią się”, składają, a brama porusza się równolegle do sufitu, aby następnie całkowicie pod nim się schować.

W pełni otwarta brama segmentowa znajduje się w całości w pomieszczeniu oraz jest położona tuż przy suficie i równolegle do niego. Decydując się na ten rodzaj bramy, w łatwy sposób zagospodarowujemy więc nieużywaną część pomieszczenia garażowego, zyskując dużo wolnego miejsca wzdłuż ścian garażu, a także na podjeździe.

Bramę segmentową obsługujemy ręcznie lub automatycznie. Co jest korzystniejsze?

Brama segmentowa z napędem czy bez – który wariant wybrać?

Kupując bramę garażową segmentową, możemy zdecydować się na otwieraną ręcznie lub zautomatyzowaną (z napędem). Napęd do bramy garażowej możemy też kupić i zamontować oddzielnie. Decyzję należy uzależnić od swoich oczekiwań i preferencji – oba rozwiązania mają wiele zalet, ale i wady.

  • Brama segmentowa bez napędu. Najważniejszą jej zaletą jest niższa cena w porównaniu z modelem zautomatyzowanym. Obsługa ręczna nie jest trudna – aby otworzyć bramę, popychamy ją w górę; aby zamknąć, ciągniemy w dół – ale może być kłopotliwa. Każdy wjazd do garażu i wyjazd z niego wiąże się z koniecznością wysiadania z auta, a to – z marznięciem w zimie, moknięciem w deszczu czy przerywaniem audycji radiowej lub rozmowy.
  • Brama segmentowa z napędem. Za nieco wyższą cenę dostajemy wygodę i oszczędność czasu! Bramę segmentową z napędem obsługujemy za pomocą pilota. Zazwyczaj otwarcie i zamknięcie trwa do kilkunastu sekund. Niektóre siłowniki współpracują również z systemami smart home i te obsługujemy już za pomocą smartfona, podobnie jak elementy ogrodzenia (furtkę, bramę) oraz sprzęt w domu (np. rolety, oświetlenie, ogrzewanie i klimatyzację).

Aby podjąć dobrą decyzję, warto rozważyć wszystkie za i przeciw. Jednak nie da się ukryć, że z napędem brama segmentowa jest po prostu wygodniejsza. Jeśli do garażu wjeżdża się bezpośrednio z ulicy lub podjazd jest bardzo krótki, napęd staje się też jeszcze kwestią bezpieczeństwa. Pod kątem ekonomicznym korzystniej wypada zakup wariantu automatycznego niż kupno oddzielnie bramy i napędu. 

Jakie zalety mają bramy garażowe segmentowe?

Dużą zaletą bram segmentowych jest uniwersalność. Doskonale sprawdzają się w garażach zarówno w bryle budynku, jak i w wolnostojących, zarówno w tych prywatnych, jak i w firmowych. Prosta konstrukcja bramy segmentowej sprawia, że jest ona niezawodna i łatwo się ją montuje bez względu na warunki techniczne.

Brama garażowa segmentowa z napędem to codzienna wygoda

Komfort codziennego użytkowania, czyli szybki i wygodny wjazd i wyjazd z garażu, to jedna z największych korzyści płynących z montażu bramy garażowej z napędem. Nie trzeba każdorazowo opuszczać samochodu i siłować się ze skrzydłem garażowym. Nie trzeba też marznąć na mrozie, pocić się w upale, moknąć na deszczu czy tracić fragmentu ulubionej audycji radiowej. Niby niewiele, a jednak na co dzień ma ogromne znaczenie!

Oczywiście napęd do bramy segmentowej zwykle współpracuje z kilkoma pilotami, a w razie przerwy w dostawie prądu zawsze można otworzyć i zamknąć ją ręcznie.

Dzięki bramie segmentowej zyskujemy miejsce w garażu i na podjeździe

Część bram garażowych, np. rozwierne i uchylne, zabiera sporo miejsca na podjeździe podczas otwierania lub po otwarciu. Brama segmentowa nie wysuwa się poza lico budynku i można tuż przed nią zaparkować drugi pojazd, a jednocześnie ją otworzyć, aby przewietrzyć garaż lub wpuścić nieco światła dziennego, potrzebnego np. do majsterkowania czy prac przy samochodzie.

Co więcej, prowadnice bramy segmentowej montuje się wyłącznie na suficie oraz po obu stronach wjazdu, dzięki czemu wzdłuż ścian garażu zostaje sporo miejsca na regały, akcesoria czy sprzęt sportowy, a skrzydło bramy z nimi nie koliduje, nie ma więc żadnego ryzyka uszkodzenia ani bramy, ani wyposażenia garażu.

Brama segmentowa świetnie izoluje pomieszczenie garażowe

Producenci zwykle dodatkowo uszczelniają bramy segmentowe, wypełniając ich panele pianką poliuretanową. Skrzydło bramy segmentowej także idealnie przylega do prowadnic, a to wszystko sprawia, że garaż jest izolowany przed zimnem, ciepłe powietrze nie ucieka i zawsze jest w nim sucho. 

To rozwiązanie polecane zwłaszcza dla garaży zbudowanych w bryle domu energooszczędnego lub gdy pomieszczenie garażowe dodatkowo ogrzewamy. Poza komfortem termicznym ogromną korzyścią z montażu bramy segmentowej są niższe rachunki za energię!

Nieskomplikowany montaż bramy segmentowej

Prosta konstrukcja bramy segmentowej sprawia, że można ją zamontować niemal w każdych warunkach, a zawsze szybko i bez utrudnień. Ani wymiary, ani kształt nadproża nie mają większego znaczenia, nawet nadproże łukowe nie jest przeciwwskazaniem do montażu tego typu bramy.

Brama segmentowa dostępna jest w wielu różnych rozmiarach, kształtach, a nawet kolorach (np. modny kolor „orzech”), a dzięki temu, że instaluje się ją po wewnętrznej stronie garażu, w ogóle nie ogranicza szerokości wjazdu i nie pochłania dodatkowych kosztów związanych z dostosowaniem warunków montażowych. 

Bramy garażowe segmentowe są solidne i dobrze wyglądają

Zazwyczaj bramy segmentowe produkuje się z wytrzymałej stali zabezpieczonej przed korozją, czyli ocynkowanej oraz pomalowanej proszkowo. Są zatem w pełni odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz zachowują właściwości na lata. Pod względem estetyki brama segmentowa ma minimalistyczny, prosty, czasem lekko surowy charakter, dzięki czemu pasuje do budownictwa zarówno tradycyjnego, jak i nowoczesnego. 

Brama garażowa segmentowa z napędem to zdecydowanie trafiona inwestycja, która zwraca się w komforcie, bezpieczeństwie, oszczędności czasu i poczuciu estetyki. Jeśli mają Państwo wątpliwości lub potrzebują pomocy w wyborze modelu, zachęcamy do kontaktu ze specjalistami Gatigo!

FAQ:

Ile kosztuje garażowa brama segmentowa z napędem?

Cena bramy garażowej segmentowej z napędem jest uzależniona od kilku czynników – wymiarów, materiału czy rodzaju napędu, średnio kosztuje 4000-10 000 złotych.

Jakie wymiary ma brama garażowa segmentowa z napędem?

Wymiary bramy garażowej segmentowej są różne i można dopasować je precyzyjnie do potrzeb. Standardowa szerokość bramy to od 2 do 5 m.

Brama segmentowa – z napędem czy bez napędu?

To kwestia indywidualnej decyzji! Brama bez napędu jest tańsza, z napędem znacznie wygodniejsza, oszczędza czas i energię. Napęd do bramy można kupić i zamontować również oddzielnie. 

Translate »